נוהל כניסה לבית הספר תשפ"ב

 

נוהל כניסת תלמידים בבוקר לבית הספר הרמב"ם

שנה"ל תשפ"ב

 

תלמידים והורים יקרים,

ע"פ חוזר מנכ"ל משרד החינוך עליכם לפעול על פי נוהל הכניסה במטרה לאפשר שמירה מיטבית על ביטחונם האישי של התלמידים, הצוות החינוכי וכלל הנכנסים בתחומי בית-הספר .

להלן סעיפי הנוהל:

1) בכל בוקר, מתבצעת סריקה ביטחונית ובטיחותית בחצרות ובמבנים, כששער בית-הספר סגור.

השער ייפתח לתלמידים בשעה 7:40, לאחר השלמת הסריקה. אין לשלוח ילדים לפני שעה זו, שכן השער נעול וילדיכם ייאלצו להמתין. שהייה מחוץ לשער היא באחריותכם ההורים.

תשומת לבכם כי תורנות הצוות החינוכי בחצרות ובמבנים מתחילה בשעה 7:40, על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך.

2) מומלץ כי הורים המלווים בבוקר את ילדיהם לבית-הספר, ייפרדו מהם טרם כניסת הילדים בשער. בשעה 8:00 יעזבו כל ההורים את שטח ביה"ס בכדי לאפשר קיום יום לימודים כסדרו.

3) לא תתאפשרנה שיחות של הורים עם הצוות החינוכי בשער הכניסה לבית הספר, הן מפאת שמירה על צנעת הפרט והן מפאת הצורך במתן מענה מקצועי וענייני, שלא יכול להינתן במעמד חטוף שכזה. על כן, יש להקפיד על תיאום שיחה מראש.

4) כניסת מבקרים והורים לבית-הספר במהלך יום הלימודים, תתאפשר אך ורק בתיאום מראש, מול מי מהצוות החינוכי ובאישורו, או באחד המקרים הבאים:

  • הוצאת ילד במהלך יום הלימודים, בליווי אחד מהוריו או בליווי מי שהוסמך לכך מטעמם, וזאת רק לאחר מסירת אישור מידי המזכירוּת לידי המאבטח העומד בשער הכניסה לבית-הספר.
  • פגישה שתואמה מראש עם מי מצוות בית-הספר- המאבטח יעודכן מראש לגבי המוזמנים ויאפשר כניסתם.
  • הורים בעלי תפקיד ייעודי בימים מסוימים, כגון: ליווי טיולים, הצגות במסגרת סל תרבות וכיו"ב.

5) כל אדם הנכנס לביה"ס, מחויב להציג תעודה מזהה ולהיענות להוראות המאבטח. כל מבקר יחויב בבדיקת כבודתו. כמו כן, פרטיו, לרבות סיבת ביקורו, יירשמו ביומן המבקרים ע"י המאבטח.

6) הורים שאוספים את ילדיהם בתום יום הלימודים יש לקבוע עם הילד נקודת מפגש ליד שער ביה"ס.

7) תלמידים אשר סיימו את לימודיהם, אינם רשאים להמשיך לשהות בשטח ביה"ס, שכן הדבר מבוצע שלא באחריות ובהשגחת מי מהצוות החינוכי. על כן, אנא הקפידו על איסוף ילדיכם בזמן, בשעה היעודה מדי יום ביומו.

8) על פי חוק, חל איסור חמור על פניית הורה לתלמיד/ה שאינו/ה בנו/בתו.

9) חל איסור מוחלט על המאבטח לקבל ו/או למסור לתלמיד כל חבילה שהיא, שכן הדבר כרוך בעזיבת השער. אם עולה צורך מיוחד, יש לתאם השארת החפץ או החבילה עם מזכירות ביה"ס.

יש להקפיד ולשמור על מכלול הנהלים המובאים לעיל ולאפשר סדר יום תקין ככל הניתן אשר יבטיחו את שלומם וביטחונם של כל באי בית-הספר, ילדים ומבוגרים כאחד!

 

בברכה,

מנהלת בית הספר ורכזת הביטחון